Stedentrips - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van rob - WaarBenJij.nu Stedentrips - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van rob - WaarBenJij.nu

Stedentrips

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg rob

30 November 2010 | Duitsland, Hamburg

Lekker effe stadje hoppen. Vorige week naar Leipzig en een beetje Dortmund omdat ik door de sneeuw niet verder kon rijden. Nu naar Hamburg. Morgen vlieg ik weer terug, blijf dan een nachtje slapen in een hotel vlakbij Schiphol en vlieg Woensdag naar Barcelona. We introduceren een nieuw apparaat en dat moet worden uitgelegd. Het einde van het jaar komt dichterbij en ik ga helaas niet mijn huidige nivo halen. Kom twee reisjes te kort op een heel jaar. Erg jammer omdat Mexico niet doorging en ik naar Barcelona moet vliegen met Iberia. Zal weer wennen zijn om ouderwets in de rij te moeten staan.
Vanochtend was trouwens wel apart. Schiphol gaat wel degelijk dicht. Pas een uur voor de eerste vlucht gaan de meeste winkels open. De douane heeft maar een enkele rij open en zo zijn er nog een aantal zaken waardoor het wel heel stil lijkt hier. Het lijkt een beetje op die keer toen in IJsland de vulkaan uitbarsting was. Alhoewel er hier wel iets beweegt. Toen was het echt uitgestorven.
Ben de enige op dit moment in de KLM Lounge. Erg rustig. Ben trouwens een uur te vroeg. Had op de telefoon staan 6:05 uur. Dat moet echter 6:50 zijn. Nou ja, het is geen straf om hier te zitten. Lekkere jus bij de hand en een cappuchino.

  • 30 November 2010 - 20:47

    Rob:

    In Hamburg ligt geen sneeuw. Of zo weinig dat je het eigenlijk niet ziet. Welis het erg koud. Na een dagje hard werken met Jens het centrum ingegaan. Hamburg lijkt wel een beetje op Amsterdam. Veel kanalen en water in het centrum. Ook is er een wijk met heel veel lichtjes.... juist de kerstmarkt. De mooiste die ik ooit heb gezien. Prachtige kraampjes. Hier wat gedronken en toen op weg naar het hotel alwaar ik dit nu typ.

  • 01 December 2010 - 21:39

    Rob:

    Effe Pauze.

    Zit in een hotel in Uithoorn. Uithoorn......???? Dat ligt toch in Nederland? Ja dat klopt. Vloog vanavond om 1800 van Hamburg naar Amsterdam en morgenvroeg ga ik weer om 7:00 uur naar Schiphol en Barcelona. Met reistijd en "zekerheid" zou ik alleen maar thuiskomen om te slapen. Ook niet echt romantisch. Dus besloten Tien en ik dat ik een hotel in de buurt van Schiphol zou zoeken. Dat is dus Uithoorn geworden. Toen ik aankwam op Schiphol stond Tien er ook. Zij was met de trein naar Schiphol gekomen. Romantisch "hé? Niet echt geloof ik want de trap naar boven is geschilderd en niemand kan naar de slaapkamers. Mitchell en Shanice slapen bij oma en opa en Tinus had geen bed meer dus die zocht slaapruimte.

    Laten we maar van uitgaan van het positieve en dat ze me gewoon mist.

  • 01 December 2010 - 21:39

    Rob:

    o ja, vergeten. We hebben een open haard in de kamer.

  • 06 December 2010 - 05:27

    Rob:

    En weer een plaatsje verder. Zat ik vrijdag nog in Barcelona (gelukkig net voor de staking vertrokken), nu ben ik op weg naar München voor weer een vergadering. Vanavond weer terug op het nest en dan even thuis omdat er van alles weer niet doorgaat. Wordt hopelijk een rustig weekje. Volgende week Italië en dan als ik vrijdag terug kom, zal ik Schiphol niet verlaten, maar vlieg ik in de middag door naar Athene voor een voetbal toernooitje. Mitchell heeft dan een leuk toernooitje met waardige tegenstanders.

  • 07 December 2010 - 21:26

    Rob:

    De vergadering was simpel. niet opzienbarend.

    In de middag ging ik naar het vliegveld en hoewel ik een beetje vroeg was, toch ingechecked. Alhowel.. inchecken ging niet want de vlucht naar schiphol was geannuleerd. ns rrn poosje wachten met een groep "boze"passagiers werd ik omgeroepen. Eenmaal bij de balie vroeg mij men of ik met een vlucht eerder mee wilde. A;s Gold level lid kon ik gratis orden omgeboekt als ik wilde. Ik moest wel snel beslissen want het vliegtuig had al moeten vertrekken. Ik bedacht me geen moment en ben hard gaan lopen. Douane duurt dan heel lang natuurlijk. Op zo een moment wordt natuurlijk alles gecontroleerd. Gelukkig het vliegtuig gehaald en was ik in plaats van in een hotel , lekker vroeg thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rob

Ik mag voor mijn werk lekker de wereld rondreizen. Ik gebruik deze site eigenlijk puur voor de communicatie met mijn familie en vrienden en ben niet zo goed in het plaatsen van tips etc.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 722
Totaal aantal bezoekers 103585

Voorgaande reizen:

25 April 2009 - 01 Mei 2009

Amman Jordanie

15 April 2009 - 17 April 2009

Portugal 4 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Exploring the world

Landen bezocht: