zon,zee, strand, oh nee ik moet wel werken - Reisverslag uit Amman, Jordanië van rob - WaarBenJij.nu zon,zee, strand, oh nee ik moet wel werken - Reisverslag uit Amman, Jordanië van rob - WaarBenJij.nu

zon,zee, strand, oh nee ik moet wel werken

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg rob

24 April 2009 | Jordanië, Amman

Iedereen gaat hier heen om vakantie te vieren, ik moet helaas werken. Nou ja, misschien kunnen we nog iets moois zien.

  • 26 April 2009 - 20:38

    Tineke:

    Och arme schat,
    Moet jij werken? Wat heb ik toch een medelijden met je... Dus niet! haha

    Jij (of eigenlijk nu ik) hebt mooie bloemen gehad voor je inzet op de RAI!

    Hondje loopt steeds beter, dus pootje gaat goed.

    Verder mail van je vader gehad dat het met hem ook goed gaat.

    Ga nu lekker slapen, weet niet hoe laat het bij jou is, maar ook alvast welterusten!

    O ja, in het kader van je harde werken... Wanneer ging je ook alweer in de Dode Zee zwemmen?

    xx tineke

  • 27 April 2009 - 05:48

    Marcel:

    O ja, eerst al met beide benen op de evenaar staan en nu weer zwemmen in de Dode Zee. Wel kunnen slapen in het vliegtuig na je zware week op de RAI?

  • 28 April 2009 - 14:59

    MitchÌ«65r•:

    hoi.

  • 28 April 2009 - 18:22

    Rob:

    jaaaaa.......daar istie dan weer.
    Ik zit in een geweldig luxe hotel, maar het internet kost heel veel geld. Dus eerst sparen en dan eventjes een uurtje op het internet.
    Na de aankomst in het hotel op zaterdagavond, snel naar bed gegaan omdat het weekje RAI er toch wel even inhakte. Op Schiphol was het trouwens ook chaos, de vakanties waren begonnen en iedereen??? ging op vakantie. Resultaat.... lange rijen overal. Ben altijd blij als het druk is, weet ik weer waar ik voor betaal. Zondag meteen vol aan de bak. De klant had het goed voorbereid en de training ging heel goed. In de avond natuurlijk uit eten. Dit ging geheel op zijn arabisch.

  • 28 April 2009 - 18:46

    Rob:

    Doe het even in delen. Internet is niet zo snel.
    Er werd steeds van alles aangevoerd en ik moest alles eten. Walid kent namelijk niet het woord nee. Het was heerlijk (het meeste dan) en heb zelfs de waterpijp gerookt (eventjes). Appelsmaakje. Voor de rest worden we enorm in de watten gelegd en ik krijg geen kans om nee te zeggen. Gelukkig krijgen we van 17.00 tot 2100 uur even rust, die ik geheel gebruik om te sporten. Weegschaal geeft echter niet minder aan.
    Morgen gaan we om 5.30 naar Petra. Een eeuwenoude stad. Kunnen we de zondag compenseren.
    Als ik thuiskom kan ik trouewns leuke dingen vertellen over moslims. Hier is 97% moslim en alleen de arme mensen en prostituees dragen Burkha's. De arme mensen omdat ze niet zoveel verschillende kleren dragen en de prost. omdat ze niet herkend willen worden......????? Wel raar om ze in de lobby van het hotel geheel gekleed binnen te zien komen, dan doen ze alles af en gaan roken en drinken totdat de klant komt en daarna zijn ze weer helemaal bedekt als ze beneden komen.

  • 29 April 2009 - 08:06

    Tineke:

    Misschien moet je Walid voorzichtig vertellen dat je thuis een vrouw hebt die heeeeel blij is met het feit dat haar man zoveel pondjes is afgevallen. En dat je niet voor de gevolgen instaat al jij je door Walid laten volproppen. Dat Walid dan toch echt voor zijn leven moet gaan vrezen. Dat Jordanië helemaal niet zo ver weg is en dat je vrouw een soort van rode duivel kan zijn....?? Ofwel hallo liefje, alles goed met je?
    De kids hebben nu vakantie en ik ook eindelijk(gisteren extra gewerkt, druk druk druk). Morgen Koninginnedag. We gaan 's middags even kijken naar de roofvogelshow in Overberg. Tot zaterdag! xx tines

  • 29 April 2009 - 08:12

    Tineke:

    He Darling,
    Maak je wel foto's??? ik zie nog geen Jordanië foto's op de albumsite en ben wel benieuwd hoe het land er uit ziet.
    xx

    ps bedenk me net dat het wel grappig is dat het zinnetje over Walid meer reactie oproept dan het hele verhaal over burkha's en prostituees!
    haha


  • 30 April 2009 - 07:40

    Marcel:

    Nou, ik wil juist meer weten over die burkha's. Dat is een fascinerend verhaal. Ik vraag me namelijk af of de criteria voor het dragen van de burkha in Jordanie ook voor Nederland geldt.

  • 01 Mei 2009 - 07:44

    Rob:

    Dat arme mensen Burkha's dragen en vooral de arme mensen naar Nederland zijn geemigreerd, dat klopt. Betreffende de andere versie zou ik zeggen.... gewoon vragen aan iedereen die je tegenkomt. hahaha.

    Ik ben trouwens ook begonnen met roken hier. Waterpijp. Dit is wel grappig. Koop jij vast de zware shag Tinus?

    Foto's moeten nog geplaatst worden. Hopelijk lukt dit vandaag.

  • 01 Mei 2009 - 09:16

    Rob:

    Foto's Petra zijn geplaatst.

    Petra is een stad van meer dan 2000 jaar oud, waar de meeste huizen van zijn verwoest in de loop der jaren. Wat wel is bewaard zijn de graven en de rotswoningen. De stad was een van de rijkste in die tijd o.a. door handel. Ook de levens standaard was erg hoog. Zo kenden ze irrigatiekanalen, badhuizen, entertainment etc. Je moest eerst 1,2 km wandelen door ravijnen en dan is de eerste aanblik de Schatkamer. Een prachtig graf van 3 koningen. Ronnie en ik zijn om de vele toeristen te ontwijken een bergpad opgegaan en hebben de hele dag geklimt en geklauterd. Dit pad was niet erg populair bij de toeristen (erg steil) maar voor de weinige toeristen waren er een paar (illegale) winkeltjes. Nou ja winkeltjes.. deken met sieraden. Deze mensen waren bedoeinen die illegaal over de bergpaden naar deze plekken gingen. Hier hebben we Hannan ontmoet. Een vrij forse dame die ons thee aanbood en waar we bijna 1,5 uur mee hebben zitten praten over de geschiedenis, het leven daar etc. Zeer mooi. Ook kwamen we wilde schapen tegen, die maar wat graag wat eten wilden. Er zijn hier zoveel grotten en graven dat je minstens drie dagen nodig hebt. Wij hadden helaas maar 1 dag.

  • 01 Mei 2009 - 11:36

    Rob:

    Foto's Jerash geplaatst.

    Jerash is een oude Romeinse stad die nu voor ongeveer 10% is opgegraven. Steeds als er weer wat geld beschikbaar is, bouwen ze een stukje op. Alles wordt met de origineel gevonden stenen gedaan. Je ziet dan ook grote hoeveelheden van stenen en stukken pilaar liggen die ooit nog op hun plaats moeten worden gelegd. De stad waardoor je nu al kan lopen is enorm groot. O.a. het grootste kruispunt in de stad had al een soort stoplichten systeem. Dat is te zien op de foto met de vierkante kolom/bordes. Ook was er een hypodrom (bogen met vlaggen op de eerste foto) en 3 theaters. Vele tempels en zelfs een christelijke kerk. De straten hadden al eronder liggende riolering met putten op regelmatige afstand.

  • 01 Mei 2009 - 12:04

    Rob:

    Foto's Dode Zee geplaatst.

    Ook deze foto's staan er nu op. Walid had een dag geboekt in het Marriot Hotel. Een 5 sterren hotel dus. Ondanks een water tekort in Jordanië was er hier niet veel van te merken. Veel zwembaden en fonteinen. De Dode Zee zakt trouwens per jaar minimaal een meter. Aangezien dit de enige waterplas is in heel Jordanië is dat dus wel een probleem. Ze maken nu plannen om een kanaal te graven vanaf de Rode Zee. Probleem is echter dat de Dode Zee bijna 400m onder het zeeniveau ligt. Een enkel foutje kan dus een enorm gebied onder water laten lopen. Het tweede probleem is natuurlijk het zoutgehalte, dit is meer dan 8x zeezout, dus er mag ook weer niet teveel water bij. Aan de overkant ligt trouwens Israel. Er mag dan ook niet met boten worden gevaren. Het drijven gaat trouwens perfect. Alleen het water ingaan is niet zo eenvoudig voor de meeste mensen. Er liggen nogal wat stenen en je verliest snel je evenwicht. Als je dan valt is het grootste probleem dat je water in je ogen krijgt. Dit brandt enorm en je wil dit meteen uit je ogen wrijven met je natte handen, dus nog meer zout. Er zijn zelfs mensen verdronken hierdoor. Het beste is om op je billen te gaan zitten en meteen te gaan drijven. Dat lijkt raar, maar omdat je erg hoog drijft, kan dit heel dicht bij de kant.
    Ook zit er een soort olie in het water waardoor je huid heel zacht wordt. Je valt als je een poosje drijft heerlijk in slaap en ik ben dan ook lekker verbrandt op mijn buik, benen en in mijn gezicht. Het grappige is dat er op mijn zijkant een mooie lijn loopt. Net als bij een schip. Rood van boven, wit van onderen. Aan het einde van de dag lekker weer gegeten en zelfs dus de waterpijp gerookt. Lijkt totaal niet op normaal roken en het smaakt naar appel (als je die smaak tenminste kiest), het water zuivert de rook, waardoor het niet/minder schadelijk zou zijn???? Maar niet te vaak doen dus.
    Op de achtergrond speelde een Cubaanse band en het gaf een heerlijk vakantiegevoel. Vanavond ga ik weer naar huis. En ondanks dat het heerlijk is om naar huis te gaan zal ik het toch wel een beetje missen. Misschien nog maar eens terug gaan voor vakantie (in het voorjaar want anders is het te warm).

  • 01 Mei 2009 - 12:07

    Rob:

    Het rare is dat je hier niet veel nieuws hoort over Holland. Het probleem over de varkenspest gaat over Egypte en Israel. Niet over Holland. Hoorde gisteren echter dat Koninginnendag erg dramatisch verlopen is en dat is het toch wel makkelijk als er internet is. Op youtube kan je alles zien en het ziet er schokkend uit. Het journaal kan je terugkijken op uitzending gemist.nl. Erg jammer dat zo een mooie dag zo moet aflopen. Hoorde net dat die man overleden is, jammer kan hij niet meer gestraft worden. Ben benieuwd waarom iemand zoiets doet.

  • 03 Mei 2009 - 07:05

    Marcel:

    Maar... heb je nog wel gewerkt in Jordanië dan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Amman

rob

Ik mag voor mijn werk lekker de wereld rondreizen. Ik gebruik deze site eigenlijk puur voor de communicatie met mijn familie en vrienden en ben niet zo goed in het plaatsen van tips etc.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 103714

Voorgaande reizen:

25 April 2009 - 01 Mei 2009

Amman Jordanie

15 April 2009 - 17 April 2009

Portugal 4 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Exploring the world

Landen bezocht: