Laatste reis voor de vakantie - Reisverslag uit San José, Costa Rica van rob - WaarBenJij.nu Laatste reis voor de vakantie - Reisverslag uit San José, Costa Rica van rob - WaarBenJij.nu

Laatste reis voor de vakantie

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg rob

28 Juni 2010 | Costa Rica, San José

Vanaf mijn aloude vertrouwde plek op Schiphol typ ik weer het eerste berichtje van deze reis.
Op weg naar San Jose via Mexico. Daarna nog 4 landen en dan weer terug (kan er even niet opkomen welke landen..... Equador, Nigaragua, .... en ..... Goed voorbereid op reis.
Zometeen ook maar eens in de emails kijken wat ik daar moet gaan doen. Ben het vergeten na een heerlijk ontspannende dag op de boot gisteren. Knop moet weer op de stand werken worden gezet. Als ik terug kom hebben we vakantie. Hopelijk met net zzulk mooi weer als de afgelopen dagen. Krijg al een lekker kleurtje.

  • 29 Juni 2010 - 20:49

    Rob:

    De reis ging lekker snel voorbij, maar je mag niet gaan slapen omdat dan de jetlag dubbel er in komt. Uiteindelijk om 01.00 uur locale tijd (6 uur in de ochtend in NL) op mijn hotelkamer aangekomen. Meteen gaan slapen en vanaf 4 uur (lichaam denkt dat het 10.00 uur is) weer wakker geworden. Geprobeerd om mezelf duidelijk te maken dat het nog nacht is hier maar daar werd niet naar geluisterd.

    Hier gaat alles gaat (dus niet)

  • 29 Juni 2010 - 20:49

    Rob:

    De reis ging lekker snel voorbij, maar je mag niet gaan slapen omdat dan de jetlag dubbel er in komt. Uiteindelijk om 01.00 uur locale tijd (6 uur in de ochtend in NL) op mijn hotelkamer aangekomen. Meteen gaan slapen en vanaf 4 uur (lichaam denkt dat het 10.00 uur is) weer wakker geworden. Geprobeerd om mezelf duidelijk te maken dat het nog nacht is hier maar daar werd niet naar geluisterd.

    Hier gaat alles gaat (dus niet)

  • 30 Juni 2010 - 05:46

    Marcel:

    Duidelijk gevalletje van dubbele jetlag. Ik zie namelijk toch echt twee keer hetzelfde staan.
    Ik probeer mijn lichaam nu duidelijk te maken dat het ochtend is en dat ik moet gaan werken, maar ook hier wordt niet naar geluisterd.

  • 30 Juni 2010 - 11:29

    Rob:

    Krig ook steeds hetzelfde SMS bericht van Albert toegestuurd. Heb nu al 54 keer hetzelfde bericht ontvangen. Hier gaat niet alles naar wens. Als ik aan Costa Rica denk, denk ik aan zonneschijn stranden etc. Realitieit: stortregens, onweer. Waar maken de toch die folders?
    Vandaag reis ik verder naar Nigaragua. Hopelijk is het weer daar beter.

    Holland tegen Brazilië a.s. vrijdag. Hier is iedereen voor Brazilië. Wat zullen die na vrijdag teleurgesteld zijn.

  • 30 Juni 2010 - 14:46

    Tineke:

    Wat een humoristen zijn jullie 2 toch!
    Maar wees nou eens echte kerels! beetje klagen over werk en (weinig) slaap, hier in huize Opaalstraat wordt 24 uur per dag gewerkt! :-)
    O, ja Rob vrijdag wordt het in Nederland 32 graden en droog..... Gelukkig mag ik dan ook werken (airco :-)
    Ik mail je ook nog of kunnen we nog skypen?

  • 01 Juli 2010 - 15:23

    Tineke:

    oh sorry, vrijdag wordt het 34 graden!

  • 02 Juli 2010 - 05:22

    Marcel:

    Skypen? Is dat niet een beetje te modern? Moet ik dat niet eerst komen installeren en uitleggen? Hahahaha..... Nee geintje, wist al dat jullie daar veel gebruik van maakten.
    Zometeen nog even werken en dan Hup Holland Hup. Heb voor de zekerheid de recorder ingesteld, want iemand op de zaak is zo slim geweest om een afspraak te plannen bij een klant. In Enschede! Dat wordt dus op tijd wegrijden.

  • 02 Juli 2010 - 11:47

    Rob:

    Ben net wakker 5.45 uur in de ochtend. Het gaat al beter. nog één nachtje en dan zit ik weer op schema. Ik wordt om 7.30 uur opgehaald en dan gaan we ontbijten in een restaurant. Daar hebben ze tv's en kunnen we nederland - brazilie kijken. Zit nog te twijfelen of ik een oranje shirt aandoe.

    hey rullie, hoop dat je lichaam wilde luisteren en op tijd wakker is geworden. alternatief: stoppen bij MC Donalds (free wifi) en dan live kijken op nos.nl

    Hey tinus, heb skype aangezet, maar helaas was je er niet. beste tijd is tussen 1400 en 1500 jouw tijd. ik wordt dan net wakker.

  • 02 Juli 2010 - 18:41

    Tineke:

    Vanuit enschede.... haha Dat kun je vergeten rullie. die tines is vandaag 1,5 uur bezig geweest om van kantoor naar huis te komen. ik heb 3 kwartier stil gestaan op het velperbroekcircuit. Maar gelukkig alleen het 1e kwartier gemist en verder alles gezien. We zijn door!!
    Enne skypen is hier helemaal ingeburgerd hoor. Kappen met die geintjes he!
    Rob, ik zal morgen (zaterdag) rond 15 uur proberen achter de computer te kruipen. t wordt hier morgen weer bloedheet.

  • 02 Juli 2010 - 18:43

    Tineke:

    Hai manneke van me. Goed nieuws, je bent geslaagd voor je marifoonexamen. (proficiat xxx). Slechte nieuws is dat je nog een aanvraag moet invullen en ondertekenen en dat het dan nog 10 werkdagen duurt voor je marifoonbewijs krijgt, ofwel gaat voor onze vakantie niet meer lukken! dus helaas pindakaas. Maar is volgens mij levenslang geldig, dus wie weet...xx

  • 03 Juli 2010 - 01:54

    Rob:

    Dag kan niet meer stuk. Nederland gewonnen en geslaagd voor het Marifoon examen. Yahoo. Vanmorgen mocht ik niet ontbijten want Guillermo zou mij meenemen naar de country club voor het kijken naar het voetballen. Daar zouden we dan meteen ook ontbijten. Iedereen was voor Brazilië en ik hield me erg stil. Vooral bij de eerste goal (gelukkig afgekeurd) en zeker bij de tweede goal. Toch waren we niet slecht, we scoorden alleen niet. Geweldig werd het toen we scoorden (1.1) en perfect toen het 2.1 werd. Het laaste deel was erg spannend. Ik was de enige die een beetje blij was. lekker puh. Vanmiddag naar Urugay gekeken tijdens de lunch. Dat was pas een echt spannende wedstrijd en Suarez was de held samen met de keeper.

    Mijn bezoek hier zit er alweer op en morgen vlieg ik naar Domenicaanse republiek. Daar is het 3 uur later dus nog maar 5 uur tijdverschil met holland. Moet even kijken met bellen Tinus want ik zit de hele dag in het vliegtuig (vanaf 6.00 uur ochtends).

    Trouwens Rullie.... was je op tijd?

  • 03 Juli 2010 - 09:34

    Papafan!!!:

    Haai paa!!!
    ca va bien? de Oranjeleeuwen hebben wel even de Canaries gepakt hoor!
    heb je het gezien?
    hier verder alles, ben nu aardig wat in tesqua en moest laatst een eigen programma doen,nee geen cardio maar op de apparaten,gewichten en opdrukken enz.

    :'-( dit is dus een poppetje dat huilt voor de duidelijkheid

    Verslag is leuk om te lezen.

    jaaa.. ze zoon zit er eindelijk eens zelf spontaan op!

    ps. ik heb het gehoord over de boot :'-(

    balen!
    x

  • 03 Juli 2010 - 10:09

    Marcel:

    Was gelukkig op tijd. Ben om 14.00 uur weggereden en was om 15.30 uur thuis. Dus ruimschoots op tijd om een geweldige wedstrijd te zien.

    Top dat je ook dat marifoon examen hebt gehaald. Maar het gaat me te ver om je vanaf nu aan te spreken met kapitein. Skipper lijkt me beter op zijn plaats. :-) <-- dit is dus een poppetje dat lacht voor de duidelijkheid. Hahaha.....

    Tien, wanneer gaan jullie eigenlijk op vakantie? Wordt het trouwens nog steeds de boot?

  • 04 Juli 2010 - 23:32

    Rob:

    Weer wat nieuws van mij. Had in het vorige hotel geen internet.
    Hey Mitchie, leuk om ook wat van jou te lezen en blijf oefenen. Het wordt alleen maar makkelijker (kan ik me van ver terug herinneren. Ga er voor!!!

    Zit nu dus in de Domenicaanse republiek.
    Hier zaterdag aangekomen en het weekend doorgebracht in een ander hotel (beach resort) met wit strand en palmbomen en het water heeft hier wel 100m zicht lijkt het.

    Nu in een ander hotel omdat dit hotel beter ligt voor het kantoor. Het andere was hier een half uur vandaan en dat is teveel om heen en weer te rijden.

    Morgen dus aan de gang en woensdag door naar Equador.

  • 05 Juli 2010 - 05:48

    Marcel:

    Over dat nieuwe hotel lees ik niets wat met witte stranden en palmbomen te maken heeft. Dan concludeer ik dat dit hotel ergens in de stad ligt. Laat me raden, je kijkt uit op de markt die 's morgens al om zes uur begint en de discotheek is een onderdeel van het hotel. Dan heb je het overigens wel goed voor elkaar. Lekker de hele nacht feesten en gelijk 's morgens een vers glas jus d'orange halen om dat bier te neutraliseren. :-)

    Heb je het al gelezen over Munchen? Alleen dit jaar mag er in de biertenten nog gerookt worden. :-( Dus dikke sigaren meenemen en paffen nu het nog kan!

  • 08 Juli 2010 - 13:45

    Rob:

    Ik moet het toch beter bijhouden. Zit nu in Equador maar heb eigenlijk geen zin om een nieuw bericht te maken. Dan zijn ook de berichten weg namelijk. Ze zijn dan wel terug te vinden maar dan kijk je er niet meer naar.

    Het andere hotel was in de stad, dat klopt wel. Niet aan de markt maar wel heel mooi. Erg coloniaal en erg rustig. Het verblijf was goed maar ben niet uit het hotel geweest in mijn vrije tijd. Veel gelezen en films gekeken. Avontuurlijk leven!!??

    Van Domenicaanse republiek naar Equador via Panama en iets eerder naar het vliegveld gegaan om de wedstrijd te zien. Anders had ik tijdens de wedstrijd moeten vertrekken uit het hotel. De wedstrijd gezien op een harde stoel in een cafeteria op het vliegveld omringd door wel 100 mensen die voor Spanje waren. Gelukkig hoefde ik geen partij te kiezen. Nu met de finale kan het ook interessant worden. Iedereen hier is natuurlijk voor Spanje.

    Het hotel waar ik in zit is geweldig. Ik heb een 4 kamer suite want ik ben platinum lid en dan krijg je een kamer upgrade. In Europa is dat bijvoorbeeld een luxere stoel in je kamer of gratis internet. Hier is het dus een enorme suite met een jacuzzi (geen grap) en een kantoor (waar ik nu zit te typen) en een keuken met bar.

    Het ontbijt is op een terras bovenop het gebouw en kijkt uit over quito.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rob

Ik mag voor mijn werk lekker de wereld rondreizen. Ik gebruik deze site eigenlijk puur voor de communicatie met mijn familie en vrienden en ben niet zo goed in het plaatsen van tips etc.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 103711

Voorgaande reizen:

25 April 2009 - 01 Mei 2009

Amman Jordanie

15 April 2009 - 17 April 2009

Portugal 4 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Exploring the world

Landen bezocht: