Voetbal tijdens de winterstop - Reisverslag uit Athene, Griekenland van rob - WaarBenJij.nu Voetbal tijdens de winterstop - Reisverslag uit Athene, Griekenland van rob - WaarBenJij.nu

Voetbal tijdens de winterstop

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg rob

19 December 2010 | Griekenland, Athene

Een aantal weken geleden kwam Mitchell thuis met het niews dat Vitesse C1 een toernooi ging doen in Athene Griekenland. Wauw, dat is wel wat anders als Lommel of Hellevoetsluis.
Athene zou echter een avontuur gan worden bleek later.

  • 19 December 2010 - 06:35

    Rob :

    Samenvatting 1

    De voorbereidingen gingen niet geheel vlekkeloos. Een reis naar Athene is niet heel simpel geregeld. Er moesten offertes worden opgevraagd en uiteindelijk vond Adrie gunstige tickets bij de Lufthansa via het reisburo. Na veel email contact konden alle jongens mee (en een paar ouders) dus het ging door!!

    Toen begonnen de problemen. Na binnenkomst van de factuur bleek de prijs van de tickets excl. belastingen te zijn. Een rare stap voor een reisburo. Dit verwacht je vangoedkope vliegmaaschappijen maar niet van een reisburo.
    Met veel moeite werd dit grote financiele probleem opgelost dankzij sponsors (dank je wel). Toen bleek dat de busjes geen winterbanden hadden. De hele reis kon niet doorgaan want in Duitsland is er een winterbanden plicht en omdat vanaf Düsseldorf werd vertrokken moesten die dus er op zitten. Weer een tegenvaller, de jongens waren niet blij (niemand eigenlijk). Ook dat probleem werd financieel en logistiek door een aantal aardie sponsors opgelost (alhoewel het niet eenvoudig was om de banden te krijgen). Een paar dagen voor vertrek braken er rellen en stakingen uit in Athene. Ging het nu weer niet door????? Gelukkig hielden de vriendelijke Grieken op tijd op.

    Yippie de reis gaat door!!

  • 19 December 2010 - 06:35

    Rob :

    Samenvatting 1

    De voorbereidingen gingen niet geheel vlekkeloos. Een reis naar Athene is niet heel simpel geregeld. Er moesten offertes worden opgevraagd en uiteindelijk vond Adrie gunstige tickets bij de Lufthansa via het reisburo. Na veel email contact konden alle jongens mee (en een paar ouders) dus het ging door!!

    Toen begonnen de problemen. Na binnenkomst van de factuur bleek de prijs van de tickets excl. belastingen te zijn. Een rare stap voor een reisburo. Dit verwacht je vangoedkope vliegmaaschappijen maar niet van een reisburo.
    Met veel moeite werd dit grote financiele probleem opgelost dankzij sponsors (dank je wel). Toen bleek dat de busjes geen winterbanden hadden. De hele reis kon niet doorgaan want in Duitsland is er een winterbanden plicht en omdat vanaf Düsseldorf werd vertrokken moesten die dus er op zitten. Weer een tegenvaller, de jongens waren niet blij (niemand eigenlijk). Ook dat probleem werd financieel en logistiek door een aantal aardie sponsors opgelost (alhoewel het niet eenvoudig was om de banden te krijgen). Een paar dagen voor vertrek braken er rellen en stakingen uit in Athene. Ging het nu weer niet door????? Gelukkig hielden de vriendelijke Grieken op tijd op.

    Yippie de reis gaat door!!

  • 19 December 2010 - 06:57

    Rob :

    Nu ga ik nog twee keer typen zie ik.

    Samenvatting 2, de reis zelf.
    Vrijdag was de grote dag. Het team en de ouders zouden om 6.15 uur vertrekken vanuit Papendal, ik en Marcel vanaf Amsterdam omdat ik eerst nog vanuit Italie moest komen.
    Ook dat ging niet helemaal zoals gepland. Door zeer slechte weersomstandigheden kwam ik nooit aan in Amsterdam en Marcel kwam zeer laat aan op Schiphol door treinproblemen. Nu was hij echter nog wel op tijd voor de vlucht. Ik daarentegen had op dat moment meer problemen. De vlucht werd eerst vertraagd en toen geannulleerd. Weg Athene!! Dan blijkt het voordeel van een gold kaart. Ik kreeg het voor elkaar om te worden omgeboekt naar Rome. Van daaruit kon ik dan weer naar Athene. Toppie.
    Marcel kreeg echter de ene vertraging nar de andere om de oren en uiteindelijk werd ook zijn vlucht geannuleerd. Jammer dus.
    Ik stond in Rome en daar begon het tegen alle verwachting in ook te sneeuwen. In de laatste 15 jaar niet gebeurd. Uiteindelijk met 4 uur vertraging in Athene aangekomen en de ouders (zeer laat) ontmoet. ook Mitchell nog even gezien.

  • 19 December 2010 - 07:00

    Rob :

    De jongens zelf bleken echter ook nog problemen te hebben gehad. Ze waren te laat in Düsseldorf maar hadden gelukkig al ingecheckt. ook had de vlucht vertraging. En ondanks dat ze te laat waren konden ze nog wel mee. Adrie heeft echter een parkeerbon aan zijn broek nu van 150 euro. Heeft zeker nog niet genoeg gekost???
    De vlucht zelf ging goed maar bij aankomst in het hotel waren de ouders niet voorzien van een kamer. Ook dit werd weer opgelost.

  • 20 December 2010 - 11:32

    Mitchell:

    Ik heb genoten van dit toernooi. We hebben goed gespresteerd ondanks de vermoeiheid. We hebben in 3 dagen 8x pasta op. Ik ben blij hoe het toernooi is verlopen. Soms kregen we een paar obstakels te voorduren. Vette respect voor Adrie die dit allemaal heeft weten op te lossen.
    Heel leuk dat je kwam kijken pa. Nu eerst ff chillen in de lounge


  • 21 December 2010 - 19:47

    Rutger:

    Ha die Rob,

    Ik zie in jou wel een schrijver van een boek over dit avontuur. Wie weet verkoopt het verhaal goed :-)

  • 22 December 2010 - 08:04

    Rob:

    Nog even het avontuur afmaken. Het voetbal toernooi was erg leuk. Vitesse heeft een duidelijk betere technische controle en spelbeheersing, maar fysiek waren de Grieken sterker. Uiteindelijk zijn we derde geworden. We hebben ook nog een beetje cultuur gesnoven, zo hebben we de lokale supermarkt bezocht (30 spelers in trainingspak, een ware invasie en het centrum bezocht. Een paar ouders (waaronder ik) hebben de Akropolis bezocht tussen twee wedstrijden door. Erg mooi en indrukwekkend. Ook zijn we op het strand geweest en in de haven (het was tenslotte iets warmer als in Nederland)
    Met de bevolking hadden we een prachtige band en de Grieken zijn een erg warm volk. Het leven is erg duur. Als je de prijzen bekijkt dan zijn sommige produkten tweemaal zo duur als bij ons. Het loon ligt gemiddeld echter ook 50% lager. Ik kan wel begrijpen waarom het leven daar economisch gezien stil ligt.

  • 22 December 2010 - 08:15

    De Terugreis (Rob):

    De terugreis is weer een avontuur op zich geworden. Alhoewel ik pas om 16:45 uur zou vliegen ging ik met Raimond al om 9:00 uur naar het vliegveld. We moesten de huurauto nog terugbrengen en ik moest controleren of er nog wel een ticket voor mij was. Normaal is het namelijk zo dat als je de heenreis niet maakt, de terugreis vervalt. Dat ging allemal goed en om 10:30 kwamen de jongens op het vliegveld aan. Nadat iedereen was ingecheckt gingen ze wat winkelen en door de controle. Toen kwam de eerste vertraging, 2 uur. Mijn vlucht was nog niet vertraagd. Omdat ze via Frankfurt nog naar Düsseldorf moesten en nu de vlucht zouden missen werden er via Lufthansa/reisburo treinkaartjes geregeld om met de ICE van Frankfurt naar Arnhem te reizen. Na lang wachten bleken de kaartjes echter niet te zijn geprint maar alleen de bevestigingen. Adrie en ik weer terug door de controle en proberen te regelen dat we de kaartjes weer zouden krijgen. De jongens stonden al in de rij om te boarden!!! Ook dit ging net weer goed en toen we weer terug waren bij de Gate ging iedereen net aan board. Gelukkig, alles weer goed. Alhoewel de vertraging was opgelopen en nu de trein ook gemist zou worden. Uiteindelijk moest ik nog snel lopen want ook mijn vlucht boarde al (netjes op tijd). Uiteindelijk was ik 5 minuten te laat in Amsterdam maar wel op tijd thuis. De jongens daarentegen waren geland in Frankfurt maar er reden geen treinen meer en ook vlogen ze niet naar Dusseldorf. Uiteindelijk regelde het reisburo een bus vanuit Holland die om 23.30 in de avond aankwam. Toen iedereen instappen en de volgende morgen om 5:30 uur kwamen ze aan op Papaendal. En wie stond ze o.a. op te wachten... Robje himself. Ik was er dus ruimschoots eerder als zij. Zo eindigde het avontuur zoals het begoinnen was. Alhowel.. afgelopen is het niet helemaal want er staan nog wat voertuigen geparkeerd in Dusseldorf. Die moeten nog worden opgehaald. Hopelijk gaat dat wel goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rob

Ik mag voor mijn werk lekker de wereld rondreizen. Ik gebruik deze site eigenlijk puur voor de communicatie met mijn familie en vrienden en ben niet zo goed in het plaatsen van tips etc.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 763
Totaal aantal bezoekers 103582

Voorgaande reizen:

25 April 2009 - 01 Mei 2009

Amman Jordanie

15 April 2009 - 17 April 2009

Portugal 4 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Exploring the world

Landen bezocht: