Doet ie het of doet ie het niet???? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van rob - WaarBenJij.nu Doet ie het of doet ie het niet???? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van rob - WaarBenJij.nu

Doet ie het of doet ie het niet????

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg rob

17 April 2010 | Ecuador, Quito

Hele spannende tijden omdat door de vulkaan uitbraak in IJsland, Schiphol plat ligt. De mogelijkheid dat mijn vlucht geannuleerd zou worden kwam steeds dichter bij en is helaas waarheid geworden. Ik vlieg dus niet vandaag. Vlucht is wel omgezet. Als het doorgaat vlieg ik nu zondagmiddag.


  • 18 April 2010 - 06:45

    Rob:

    Hij doet het dus niet... vandaag is mijn vlucht weer gecancelled. Nu gaan we woensdag het weer proberen maar dan valt Dom republiek uit.
    We zullen zien.

  • 18 April 2010 - 22:04

    Rob :

    Het is nu zeker, in ieder geval de Domenicaanse Republiek valt uit. Dat betekent een tweede zuid amerika vlucht voor de vakantie.
    Verder totaal geen idee of woensdag wel alles gaat, heb in ieder geval minder stress doordat we niet hoeven te checken voor vandaag of morgen. Tot Dinsdag geen stress.

  • 20 April 2010 - 06:57

    Rob:

    Hij doet het toch weer wel?????

    Vandaag (Dinsdag) beginnen de eerste vliegtuigen weer te vliegen. Dat zou wel eens kunnen betekenen dat ik morgen vertrek. In de krant stond vandaag dat zakelijk geboekte mensen voorrang krijgen....... terecht, hahahaha. We zullen zien.

  • 20 April 2010 - 20:16

    Rob:

    Dus toch weer niet.....?
    Wel geboekt maar geen ticket???? Het gebeurt ons weer. Zowel ik als Shanice hebben geen ticket. Door administratieve redenen zijn ze niet bevestigd. Het zou geen problemen moeten geven zeggen ze. Dat is meestal het moment dat ik bang wordt.

  • 22 April 2010 - 00:06

    Rob:

    Hij doet het dus. Vandaag eindelijk kunnen vliegen. Ik ging met een zwaar hart naar Schiphol, want ik kon niet via het internet inchecken. Na een telefoontje gisterenavond moest ik het maar op Schiphol proberen. Na vanmorgen nog even de luchthaven te hebben gebeld of de vlucht wel doorging, ruim van te voren (bijna 5 uur!!) vertrokken dus dat kwam wel goed. Op Schiphol schrok ik me dood. Zoveel mensen, vertrekhal 2 was afgesloten wegens teveel mensen en je raadt het al.... daar moest ik zijn. Het begin van de wachtrij stond in vertrekhal 3. Dat gaat dus echt lang duren. Gelukkig via een gouden tip en via de douane (moest nog wat laten afstempelen), gingen we via een sluiproute meteen na de incheckbalie (6 mensen voor ons). Gemeen maar ja dat zijn de voordelen als je de weg weet en ik wil toch wel mijn vliegtuig halen. Bij het inchecken ging het gelukkig ook van een leien dakje. Tickets van mij, Shanice en Nienke waren allemaal er uit gegooid en moesten via het ticketburo worden geactiveerd. Gelukkig hadden we een schat van een dame die alles voor ons regelde. Wel moesten we steeds weer uit de rij omdat dan ook anderen geholpen konden worden. Uiteindelijk een 45 minuten voor boardingtime door de douane gegaan. De vlucht was goed al kon ik niet echt slapen. De stress bij het inchecken was enorm. Normaal maak ik me niet zo druk. Zit nu lekker in Panama (1900 uur lokale tijd en 0.100 uur Holland time en ik moet nog 3 uur. Hopelijk slaap ik een beetje in het andere vliegtuig.

  • 22 April 2010 - 04:39

    Rob :

    Ben aangekomen in mijn hotel. Het laatste stukje niet veel gemerkt. Lag aardig in coma. Nu snel het bed in voordat ik over mijn slaap heen ben.

    Dat ik welkom hier ben bleek wel op het vliegveld. Hotel Johnson had een bordje met Rob Viset, Hotel Akros (waar ik nu ook zit) had een bordje en Juan en zijn vader waren op het vliegveld. Gelukkig gingen de chauffeurs van het hotel niet met elkaar op de vuist.

  • 22 April 2010 - 06:26

    Tineke:

    Hai darling,
    Nou niet meer stressen hoor (hebben we gisteren genoeg gedaan). Maar ik ben blij dat jij er was om alles te regelen, want anders hadden die meiden het vliegtuig niet gehaald! xx Toen ik terugkwam van Schiphol bleek dat ik vergeten was te regelen dat Daim door pa werd opgehaald, dus die dat 7 uur aleen gezeten! Dus maar direct naar het bos en daarna samen met Mitchell op de bank gaan liggen, filmpje opgezet en zak chips (!!) geopend. FF ontstressen....!!!
    Inmiddels hebben we (vanacht) een mail gekregen van Susan dat Nienke en Shanice goed waren aangekomen in Cedar Rapids. zoef. Alles op z'n pootjes gekomen.
    xx tines

  • 23 April 2010 - 08:34

    Rob:

    Het is nu 3 uur in de ochtend en dankzij mijn jetleg ben ik heerlijk klaarwakker. Even wat typen en dan weer in bed. Het weerzien was dus weer leuk. De mensen zijn hier enorm aardig. Ook hier zijn er wat mensen vertrokken en andere van positie verschoven. Dit lijkt een trend wereldwijd te gaan worden. De dag zelf was niet zo best omdat het apparaat dat ik moet trainen eenvoudigweg niet functioneert. Waarom niet .... omdat de uitlijncomputer geen computer heeft. Het is dus alleen nog maar een uitlijn. Hard gewerkt via DHL is er een nieuwe PC opgestuurd (industriele, want een standaard pc zou niet moeilijk te vinden zijn geweest). Allerlei kabeltjes in heel veel winkels moeten kopen en uiteindelijk toen we de stekker er in stopte om 19.30 uur...... niks. Blijkt dat we een 220V computer hebben afgestuurd en geen 110V wat hier gebruikelijk is. Morgen weer een nieuwe dag. Of eigenlijk over 4 uur. Het moet ook niet te makkelijk zijn.

    Hey Tinus, dat gerinkel in die doos moet jouw servies zijn dat ik als verrassing voor jou had besteld. Haha. Hou je het nog een beetje uit zo alleen zonder man en dochter. Wij zijn natuurlijk wel de smaakmakers van het stel.

  • 23 April 2010 - 15:54

    Marcel:

    Werkt zo'n computer dan niet op halve kracht als er maar 110V is ipv 220V?
    Mooi dat de meiden goed zijn aangekomen en dat jij erbij was om alles op Schiphol te regelen.
    En dan na de reis weer stress bij het vaarklaar maken van de boot. Pfffff....

  • 23 April 2010 - 17:59

    Rob:

    Dieper in de shit als vandaag kan zeker niet. Stomme computer functioneert eenvoudig niet. Vroeger was alles beter. Op de boot is tenminste geen computer (misschien toch maar niet dat navigatie programma kopen.

  • 23 April 2010 - 19:09

    Tineke:

    Ben ik het eindelijk eens met je eens schat. Helemaal NIETS kopen; lijkt me prima plan. haha

  • 23 April 2010 - 21:07

    Rob:

    Heb alweer zakgeld sinds 1 april (en nog niet opgenomen) Droom al de hele maand wat ik allemaal ga kopen van de 50 euro. En ik heb me net bedacht dat als ik nog een weekje wacht ik zelfs 100 euro mag besteden. Komt wel goed.

  • 23 April 2010 - 21:09

    Rob:

    Probleem met de computer ook vandaag niet opgelost. Zijn wel weer een stukje verder.
    Demo van morgen zal afgezegd moeten worden maar ik geloof niet dat Juan dat ook zo ziet. Kan natuurlijk altijd gaan praten over de mooie rode kleur van de kast of dat mijn dochter in Amerika zit en mijn zoon bij Vitesse voetbalt. Draagt alleen niet veel bij denk ik. PS Ronnie heeft ook ontslag genomen. Het wordt eenzaam (aan de top).

  • 24 April 2010 - 00:17

    Rob:

    Leuke anekdotes????

    Rijden al twee dagen door dezelfde berg glas in een tunneltje. Niemand doet er wat aan. Vanaf 200m verder staan er steeds mensen met een lekke band.

    Tweede anekdote:

    De garage waar we werken ligt vlakbij het vliegveld. Elke keer als er vliegtuigen over komen gaan van deze wagens de alarmen af. Gek wordt je ervan en niemand doet er wat aan.

  • 24 April 2010 - 14:48

    Rob:

    Het is nu zaterdag en ik heb onverwachts wat tijd over. lees: uitlijncomputer werkt nog steeds niet waardoor de demonstratie is afgelast. Maandag gewoon maar weer het stekkertje er in doen. Heb nu dus een vrije dag en ben van plan om wat te gaan rondkijken. Ik heb al gevraagd of ik kon stofzuigen of iets anders, maar de mensen keken me een beetje raar in in het hotel. Morgen ben ik uitgenodigd om een wedstrijd van de lokale voetbalvereniging bij te wonen hier in Quito. Een stadion met 30.000 plaatsen. Voetbal leeft in Zuid Amerika. Juan kent alle Nederlandse clubs en ook veel spelers. In ieder geval meer dan mij en dat is niet zo moeilijk.

    Gisteren uit eten geweest in een heel gezellig restaurant met Nelson en zijn vrouw (vergeet de naam steeds, maar het is Fiorina of zoiets) en Juan (zoon) . Het restaurant was van een kennis (90 jaar) die altijd als ingineur heeft gewerkt en onder ander 9 jaar in Duitsland voor Siemens. ZO had hij Bratwurst en Gordon lue en Schnitzel op het menu staan. Wel leuk. Ik bleef veilig met een steak maar deze was wel meteen 600 gram. Kon niet alles op en de frietjes niet eens aangeraakt.

  • 24 April 2010 - 15:06

    Rob:

    Een vulkaan met wat as in IJsland?????

    Check out Quito!!! 14 (deels) actieve vulkanen.

    Quito is gelegen in het noordelijke hoogland van Ecuador, ingeklemd tussen bergen van de Cordillera Occidental van de Andes. De ligging van Quito is tamelijk uniek: vlak tegen de evenaar aan, op zeer grote hoogte en omgeven door 14 deels actieve vulkanen. Deze ligging trekt de aandacht van toeristen, maar het brengt ook gevaren met zich mee voor de miljoenenstad. Quito wordt met enige regelmaat getroffen door aardbevingen en asregens. Als gevolg daarvan is het oude centrum minstens vier keer herbouwd geworden. De actieve vulkaan Pichincha (vulkaan), grenst direct aan de westkant van de stad en bedekte de stad in 1999 met een laag as. In november 2002 barstte de de vulkaan El Reventador, die 20 jaar rustig was gebleven, uit. De noodtoestand moest worden uitgeroepen in de stad, die volledig door as bedekt werd. Zelfs de meer dan 1000 kilometer verderop gelegen Galápagoseilanden kregen met de vallende as te maken.

  • 25 April 2010 - 00:00

    Rob:

    Ja sightseeing... waar begin je dan? Gelukkig belde Juan op of ik zin had met hem wat te doen. Na wat praten werd het een vulkaan bezoeken gevolgd door een Inca dorp. Strak plan.

    QUito ligt in een dal en we moesten over de bergen heen naar de andere kant. We passerden veel dorpjes en er kwam steeds meer lokale klederdracht in beeld. De huisjes werden kleiner en het vee op straat steeds meer. Zo heb ik voor het eerst in mijn leven roodharige varkens gezien.

    Elk dorpje heeft zo zijn specialiteit en zagen we een meubel dorpje, maar ook een steenbak dorpje. Kleine oventjes bij een huis (gebouwd van eigengemaakte stenen) en grote stapels stenen aan de straat.
    Ook waren er natuurlijk de herders en de oude vrouwtjes zonder bos hout voor de deur maar met takken op de rug. Zogenaamde takkenwijven.

    We waren al snel de weg kwijt en moesten regelmatig vragen waar we heen moesten. De wegen werden steeds onherbergzamer en smaller.

    Op een gegeven moment wisten we zeker dat we verkeerd zaten en besloten iets verderop te draaien. Dat iets verderop hebben we nooit bereikt want we sloegen in een gat modder dat onder gras verborgen zat.

    Uiteindelijk twee uur bezig geweest (dankzij een lokale bewoner met een schep) want als ik door had moeten gaan met de hand was ik wel een dag bezig geweest. Alles leek achteraf wel mee te vallen, alleen de bumper rechtsvoor was afgebroken.

    Op de terugweg (het was dus erg laat geworden), merkte Juan op dat de motor niet lekker liep en de aandrijving haperde. Na een poosje stonden we dus stil want de koppeling had het begeven. In the middle of nowhere autopech. In Nederland heb je dan de ANWB die je binnen 15 minuten helpt, maar hier....duurde het 30 minuten. Wagen opgeladen en naar het kantoor van Tip Top gebracht. Ook weer een avontuur want we moesten in onze auto blijven terwijl hij achterop de sleepwagen stond. Een misselijkmakende rit, maar gelukkig kwamen we thuis.

    De vulkaan en het indianendorp? De volgende keer. Morgen gaan we naar een voetbalwedstrijd kijken.

  • 25 April 2010 - 20:23

    Rob:

    Vandaag dus naar een voetbaledstrijd geweest. Het team dat tweede staat (thuisploeg) tegen het team dat 13e staat. Een soort Ajax- Vitesse dus. En ook hier zorgde de underdog voor een verrassing door uiteindelijk 1-1 te spelen. Het was eigenlijk een matte wedstrijd en ik hoop dat het komt door de ijle lucht want anders kan zelfs Vitesse C2 hier winnen. Het spel was erg traag en bijna slaapverwekkend. Wat wel leuk was is het gebeuren eromheen.

    Met je kaartje (7 dollar) kom je bijna overal want de hekken zijn niet op slot. Uitzondering is de hoofdtribune met de stoeltjes. Daarvoor betaal je 12 dollar.

    Wij zaten eerst achter de goal, maar liepen daarna door naar dezelfde plaats als bij Vitesse, leeker in het midden. Hier zaten ook de "hooligans"dus er was veel gezang en gezwaai met vlaggen. Ook hier hebben ze een Theo en Thea alleen hier kon ik het niet verstaan. Sommige worden (Puta, Maricone) kwamen me vaag bekend voor.
    De catering is hier duidelijk anders. Continue lopen er verkopers van alle leeftijden voor je beeld met allerlei spullen. Eten, verrekijkers, bier frisdrank, stickervellen, vlaggen, t shirts etc. Ook schreeuwen ze erg hard. Een aparte belevenis. De neef van Juan is piloot en zat naast me. Hij heeft o.a. verteld wat er allemaal mis kan gaan tijdens een vlucht. Dat wil je allemaal niet weten als passagier.

    Wel weer een leuke dag.

  • 26 April 2010 - 19:40

    Rob:

    Leve skype. Met hele goede kwaliteit lekker met mijn vrouwtje gebeld. De techniek schrijdt voor en het maakt de wereld lekker een stuk kleiner. Je blijft lekker op de hoogte van alle zaken. Het was vooral makkelijk om op de hoogte te blijven van alle normale en zinvolle zaken.

  • 26 April 2010 - 19:42

    Tineke:

    Dat skypen hadden ze nooit moeten uitvinden. Alhoewel, wel leuk voor dochters die aan de andere kant van de oceaan zitten, maar als echtgenotes beginnen te skypen, wordt het niets. Rob heeft offday of wellicht zelfs off-reis. Niks lukt, niks gaat goed en dus gaat hij uit verveling mij skypen terwijl er echt niks zinnigs uitkomt. Errug jammer. Maar ja, je bent getrouwd of je bent het niet. Skype maar hoor mannetje, ik onderga het wel lijdzaam..... xxx

  • 26 April 2010 - 19:42

    Rob:

    Het bezoek in Equador schrijdt voor en gaat lekker naar wens. Het zijn drukke dagen maar ik krijg er veel voor terug. Tineke even vlug tussendoor op de hoogte gesteld van het een en ander. Daarna snel aan de slag weer.

  • 26 April 2010 - 19:45

    Tineke:

    Echt waar. Wat een onzin schrijft die man van mij. Hij zit al 20 minuten aan een stuk te skypen met mij, terwijl iemand anders probeert zijn kapotte machine te repareren. Die rob dus (kapot!!!) mee heeft genomen vanuit Nederland. Daar heeft zo'n klant wat aan! Schat, ik ga lekker slapen, ga jij je nog maar even vervelen. xx

  • 27 April 2010 - 13:07

    Rob:

    Gisteren lekker melig bezig want alles zit echt tegen. Had dus wat tijd om vervelend met mijn vrouwtje te skypen. Heb uren in een hoekje gezeten wachtend op emails, kabels die werden gesoldeerd etc. Niet echt nuttig. Vandaag een nieuwe dag en nieuwe kansen. Lukt het niet dan gaan we lekker naar de volgende. ...... niet echt een goede instelling geloof ik. Ben dit gewoon zat en de kalnt loopt terecht te mekkeren. Maar elke als ik vraag of we ermee stoppen en een nieuwe machine moeten opsturen dan wil hij dat ik verder ga. Lukt het niet dan is hij boos dat het niet lukt. Na vandaag kan hij boos zijn wat hij wil. Of een nieuwe machine of pech. Deze machine klopt gewoon niet.

    O ja..... het regent ook nog. Zo lekker negatief geweest, nu weer aan de gang.

  • 27 April 2010 - 13:11

    Rob:

    Vergeet ik de leuke dingen.

    Gisteren bijna opgepakt door de politie. We gingen naar een shoppingmall om te eten en toen kwamen we langs een "drive in" bank. Dat vond ik dus wel leuk en anders dan in Nederland dus besloot een foto te maken. De rest liep door want die had niks in de gaten en toen ik een foto nam, kwamen er meteen bewakers naar buiten die begonnen te schreeuwen. Daar hou ik niet zo van en vroeg (in het engels) wat er aan de hand was. Zij spraken geen engels en ik geen spaans dus schoot het niet erg op. In de tussentijd was blijkbaar de politie gealarmeerd want die stond er ineens ook. Gelukkig kwam op dat moment Juan terug en kon iedereen weer gekalmeerd worden. Ik moest uiteindelijk alleen de foto wissen. Dat viel dus weer mee.

  • 27 April 2010 - 20:12

    Rob:

    HET IS GELUKT, hij doet het. Was gelukkig een fout van een ander, hihihi. Het mooiste van alles ik heb het ontdekt dus i am the man.
    Jammer dat niemand mij dat zegt. Tines effe skypen??????? Ik bel wel weer als het tegen zit. Gaan namelijk zo terug naar de klant voor de tweede ronde. Heb net geluncht.

  • 28 April 2010 - 00:08

    Rob:

    Hier dan het laatste bericht uit Quito. Morgenvroeg, voor jullie vandaag want ik loop 7 uur achter. De reis gaat naar Bogota en dan naar Cali.

    Kijken hoe het daar is met een visetje in de buurt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rob

Ik mag voor mijn werk lekker de wereld rondreizen. Ik gebruik deze site eigenlijk puur voor de communicatie met mijn familie en vrienden en ben niet zo goed in het plaatsen van tips etc.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 103701

Voorgaande reizen:

25 April 2009 - 01 Mei 2009

Amman Jordanie

15 April 2009 - 17 April 2009

Portugal 4 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Exploring the world

Landen bezocht: