Het laatse deel alweer - Reisverslag uit Cali, Colombia van rob - WaarBenJij.nu Het laatse deel alweer - Reisverslag uit Cali, Colombia van rob - WaarBenJij.nu

Het laatse deel alweer

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg rob

29 April 2010 | Colombia, Cali

Het lijkt zover weg dat we op Schiphol in lange rijen stonden om ons af te vragen of we wel of niet zouden vliegen.
(Zie ook het vorige reisverslag).

Nu zit ik dus in Cali (Colombia). Vannacht om 3 uur opgestaan om naar het vliegveld te gaan. Er was volgens de website wat problemen met mijn ticket, maar helemaal snapte ik het niet want ik spreek geen Spaans. Uiteindelijk bleek het wel mee te vallen want het was een gewone check in. Wel vertrok het vliegtuig met een uur vertraging. Nu had ik 3 uur om over te stappen in Bogota dus dat was geen probleem. Om 1300 uur kwam ik aan in Cali en werd ik afgehaald door Jaime. Met jaime heb ik in Mexico o.a Tequila gedronken op ons seminar en we waren de beste vrienden. Hij spreekt alleen Spaans en ik totaal niet. Toen leken we elkar wel goed te verstaan. Op de weg van het vliegveld naar de klant leek het of hij dacht dat ik in de tussentijd Spaans had geleerd want hij bleef maar kletsen. Ik snapte er niks van. Weet ook niet wat ik allemaal heb beloofd. Na de lunch met zijn klanten meteen door voor een demonstratie naar de Pepsi bottelaar van Colombia en een spetterende demo gedaan. Kan het blijkbaar nog steeds. Zit nu op mijn hotelkamer en ga zo slapen. Morgen zien we weer verder.

  • 30 April 2010 - 01:13

    Rob:

    Zo slecht als het ging in Equador, zo goed gaat het hier. Had nog ergens een reserve voorraad energie waarschijnlijk. Zal thuis wel uitgeblust op de bank liggen. Vandaag met de klant afgesloten en Jaime was enorm tevreden. Doelstellingen gehaald en veel goodwill gekweekt. Terafsluiting met Jaime een biertje gedronken en of ik leer meer Spaans of bier helpt echt, want ik had er echt momenten bij zitten dat ik dacht dat ik hem kon verstaan. Als het maar langzaam gaat en we woord voor woord doen dan gaat het wel. Maar opeens wordt hij enthousiast en dan gaat hij de moeilijke woorden gebruiken. Ik snap er dan niks meer van. Morgen wordt een interessante dag want ik denk dat hij mij om 900 uur ophaalt, we uitchecken om 1300 uur en daarna naar het vliegveld gaan. Maar het kan ook zomaar zijn dat hij met 9 mensen mij om 1300 uur de koffers wegneemt. Geen idee. Zal later nog wel vermelden wat het is geworden (als ik dan nog leef).

  • 30 April 2010 - 10:54

    Tineke:

    Het enige wat na het lezen van dit verslag tot mij doordringt zijn de woorden: uitgeblust/bank/thuis
    No good darling!!!

    Maar de Koninginnedag delegatie komt net binnen (ma/pa/mitch zijn een rondje in de regen wezen doen terwijl ik met Daimy ben gaan wandelen) dus ga nu maar eerst warme chocolademelk en thee maken om iedereen weer warm te krijgen (en gisteren was het in Nederland 25 graden met zon!!!!). Echt jammer voor al die kids op de rommelmarkt. De demonstratie van Bart met z'n judoclub is ook afgelast.
    Tot gauw.xx

  • 30 April 2010 - 11:27

    Mitchell:

    eindelijk een reactie van je zoon!!
    k heb t allemaal even gelezen. Je zoon is trots! maar dat incident met de politie??
    papa toch:)

  • 01 Mei 2010 - 00:48

    Rob:

    Konningendag hier was helemaal niks. Ik heb er niks van gemerkt. En meer regen als hier zal er zeker niet gevallen zijn. Het bleef maar regenen. Ik lees trouwens in de Quest dat Columbia de natste plek van de wereld heeft. 13m regen per jaar, voor de duidelijkheid 13 METER. Wij meten in millimeters.

    Vandaag was ook weer een leuke dag. Nog even bij de klant van gisteren langs geweest (busmaatschappij) die hebben voor het eerst hele moderne bussen in gebruik genomen. Mooi gezicht. Daar waren we vrij snel klaar en toen gingen we naar de olie raffinaderij van Esso iets verderop. Daar lieten we de zogenaamde checkpoint zien. Een aantal groende stukjes plastic die laten zien wanneer er een bout of moer losloopt. Nou dat was grote onzin vonden de heren van Esso. Jaime wilde al weer weg gaan toen ik vroeg of we ze er niet gratis op twee of drie vrachtwagens mochten doen. Veilig voor hun en reclame voor ons. Dat vond Esso wel goed. Blijkt dat op de eerste drie vrachtwagens op elk een wiel was met losgelopen moeren en één zelfs met een afgebroken bout! Toen kon Esso er niet meer onderuit en hebben ze voor 200 vrachtwagens de Checkpoint besteld. Jammer genoeg kost die handel niks (2,50 euro per vrachtwagen of zo).

    Daarna in een winkelcentrum een hamburger gegeten (moest van Jaime en Luis) maar ik wilde naar het vliegveld. Alles zou goed komen. Ik daarentegen vond het maar niks. Toen nog wat sightseeing door het winkelcentrum (meest moderne van Cali) en toen naar het hotel uitchecken, koffers pakken en Vamos. Onderweg natuurlijk file en het werd steeds krapper. Eindelijk op het vliegveld aangekomen (45 minuten voor vertrek) stonden er enorme lange rijen. Het is aanvang van een vakantie en iedereen vliegt hier. Dan ben je blij dat je een elite kaartje heb en bij de korte rij mag aansluiten. Toen moest ik bijbetalen want ik had 3 kg teveel (23 kg) nu mag ik meer meenemen maar dit vrouwtje was niet te vermurwen. Ik had de handbagege er ook in gedaan want de koffer was bijna leeg. Die kon ik er uit nemen dan was het probleem opgelost. Door tijdgebrek maar betaald. 10400 colombiaanse peseta's. Moet nog uitrekenen wat ik nu betaald heb.
    Gelukkig het vliegtuig gehaald (was één van de laatste).

  • 01 Mei 2010 - 00:52

    Rob:

    Vervolg

    Nu zit ik in Bogota in een hotel want mijn vlucht nar Europa gaat pas morgen. De klant van Jaime heeft het hotel geboekt..... Het Sheraton. Nu dacht ik het zal wel goedkoper in Colombia zijn, maar ik moet nog 260 dollars voor een enkele nacht aftikken. Tegenvaller. Gelukkig was het vorige hotel wat goedkoper waardoor mijn gemiddelde niet te hoog wordt.

    En het is vlakbij het vliegveld en de vliegtuigen maken een hoop lawaai. Waar is de vulkaan als je hem nodig hebt????

    Nou, morgen dus vliegen naar Parijs, overstappen en dan door naar Amsterdammie. Zijn we weer lekker thuis.

    PS

    Mitchell: je vader is een echte krimineel, ik reis de wereld helemaal niet rond, dat is maar een verhaal voor de buitenwereld en jullie als ik weer in de bak zit. HAHAHA

  • 01 Mei 2010 - 19:03

    Rob:

    we gaan weer dichterbij komen. zit nu op het vliegveld van bogota. over 3 uurtjes vliegen (11 uurtjes) dan 3 uurtjes wachten in parijs en dan een uurtje naar Amsterdam en dan zijn we alweer bijna thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rob

Ik mag voor mijn werk lekker de wereld rondreizen. Ik gebruik deze site eigenlijk puur voor de communicatie met mijn familie en vrienden en ben niet zo goed in het plaatsen van tips etc.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 103710

Voorgaande reizen:

25 April 2009 - 01 Mei 2009

Amman Jordanie

15 April 2009 - 17 April 2009

Portugal 4 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Exploring the world

Landen bezocht: